Dzsungeltúrán jártunk Gyerekekkel

Minden úgy kezdődött, hogy kalandos színekre és színes kalandokra vágytam…. Kihívásokat kereső anyuka lévén mindig azt lesem, mivel tudnám feldobni két csemetém amúgy is vidám életét. Szóval már kb. 2 hete készültem erre a programra. Magunk mögött hagyva az otthoni tennivalókat, a csináld-meg-tedd-a-helyére-gyere-ebédelni-öltözz-már örökös körforgásából kiszakadva teljes átéléssel rohantunk a Városligetbe. Kisvárosi környezetben, a budapesti agglomerációban élve az én fiaimnak nagy szó, amikor tömegközlekedéssel utazunk, hát még, ha rosszalkodhatnak!! :) Több ponton is megszegtük a nevelési elveimet, például hangosan nevetve futottunk felfele a mozgólépcsőn és szökdécselve haladtunk végig a metró folyosón, buszon a hátsó ülésre feltérdelve utazhattak, hogy a forgalmat láthassák… ennyi elég volt hozzá, hogy én is újra gyereknek érezzem magam!kaland_a_dzsungelben

Erre már csak hab volt a tortán a nyüzsgő Városliget a sok külföldi turistával és a számtalan utcazenésszel, teljesen elvarázsolva léptünk be a Vajdahunyadvárban található Magyar Mezőgazdasági Múzeum hatalmas ajtaján.

A 2015. március 7-től április 12-ig látogatható Kaland a dzsungelben című kiállítás és óriástársasjáték 700 nm-en várja a felfedezésre vágyó gyerekeket és felnőtteket. A kiállítás kezdőpontjánál megkaptuk a “túrafelszerelésünket”: hőlégballonokat, egy eredménylapot és egy nagyítót, majd kezdődhetett a kaland! Nagyobbik gyermekem már az ajtóban közölte velem, hogy ne is reménykedjem abban, hogy ő majd velünk (a kicsivel és velem) “lassúzva” fog haladni, ugyanis a számokkal jelölt állomásokon trükkös kérdésekre kellett választ adni, így jutni előre a kincsvadászaton, minden állomásról más-más színű léghajóval továbbutazva.

A feladatok olvasgatása és megoldása közben benne érezhetjük magunkat a történetben a különféle hang-fény-hő effekteknek köszönhetően. Az ösvényen haladva különféle esőerdőben élő állat és növény “jön szembe” velünk és sok hasznos tudnivalóval lát el bennünket a dzsungel életéről.

Én magam is meglepődtem, mennyi felnőtt (gyermek nélkül érkező) pár vagy társaság volt kíváncsi erre a kalandos utazásra. Mielőtt túl egyszerűnek tűnne az egész, azért azt elárulom, hogy a kérdések megválaszolásához igencsak össze kellett olykor-olykor dugni a fejünket, és használni a segédeszközt a megoldás ellenőrzéséhez. Nagyon élvezetes volt amúgy a megoldás lesése is, ha még iskolás lennék, tudtam volna ötletet meríteni a pad alatti puskázásokhoz (persze én soha nem puskáztam még életemben! :o)…

Annyira elszaladt az idő vagy mi lassultunk be a végére túlzottan, de egyszer csak kaland_a_dzsungelben03azt vettük észre, hogy elfogytak a látogatók, és már a biztonsági őr bácsi szólt, hogy záróra: a kincset a nagyobbikom megtalálta, mi már ne keresgéljünk tovább :) Szegény kis kalózom picit csalódott volt, de a kijáratnál minden sikeres expedíciót megjárt hőst megjutalmazzák!

kaland_a_dzsungelben01Tanulság, hogy a kiállítás részletesebb böngészéséhez nem elég egy-másfél óra (főleg, ha közben a gyermeknek szükségletei támadnak), és mivel végtelen mennyiségben lehet a dzsungelhez kapcsolódva mindenféle izgalmas kérdésről beszélgetni, így 2 nap elteltével is ez a fő témánk! :)

További infó: http://www.mezogazdasagimuzeum.hu/

Gyerekkorom óta szeretek írni, de újságírás helyett vendéglátást és turizmust tanultam. Sajnos vagyis inkább szerencsére nem a közgazdász vonalon haladtam tovább, hanem az emberek felé fordultam és kis hazánk szálláshelyeit közvetítettem online. Majd a gyerekeim születésével figyelmem egyre inkább az egészség és női szépség felé fordult, elvégeztem a természetgyógyász képzést és reflexológiát tanultam. Blogomat szeretettel írom, mindabból a tudásból és tapasztalatból, amiket az évek alatt szereztem. Igyekszem újdonságokat és érdekességeket is mutatni, hogy lásd: az Élet milyen sokszínű és szép!

Hozzászólások

1. Adrienn hozzászólása: 2015 április 5. - 5:55 du.

Kedves Ildikó! Köszönjük, hogy ellátogattál a kiállításra, és ilyen remek élménybeszámolót írtál róla. Mindig örülünk a pozitív, látogatói visszajelzéseknek, hiszen ezek mutatják a leginkább, hogy a kiállítás elérte a célját: maradandó élményt okozott. Reméljük, a következő kiállításainkra is ellátogattok. Szeretettel várunk! :-) A szervezők

• Ildiko hozzászólása: 2015 április 8. - 12:47 du.

Kedves Adrienn!
      Köszönöm a hozzászólást, örömmel látogatunk el más kiállításra is! További sok sikert a munkátokhoz!
      Üdvözlettel:
      Ildikó

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.